• slider
    Regeneracja DPF
  • slider
    Mechanika samochodowa
  • slider
    Geometria kół 3D
  • slider
    Klimatyzacja
  • slider
    Instalacje gazowe
  • slider
    Przeglądy okresowe
  • slider
    Diagnostyka i elektronika

Kiedy i jak czyści się system dolotowy?

system dolotowy

System dolotowy wymaga co pewien czas czyszczenia przez wzgląd na środowisko naturalne oraz własne bezpieczeństwo. Nagar, czyli osad z niedopalonych cząsteczek paliwa i oleju w układzie dolotowym w silnikach wysokoprężnych jest bardzo poważnym problemem. Dlatego regularne przeglądy samochodu oraz usuwanie z wnętrza wlotu sadzy i oleistego brudu to niezbędna procedura.

Pierwsze sygnały

System dolotowy powinien być profilaktycznie oczyszczany. Kiedy jednak dojdzie już do odłożenia się osadu, może objawiać się to brakiem mocy, problemami z silnikiem oraz dymem wydobywającym się z rury wydechowej. Te problemy niejednokrotnie są spowodowane znacznym zwężeniem przelotu układu dolotowego, z powodu zalegającego nagaru. Powoduje to ograniczenie ilości powietrza, które dostaje się do silnika. W wyniku tego powstają zakłócenia w procesie wymiany ładunku w cylindrze. Nagar osadza się również na czujnikach w układzie dolotowym i pogarsza stan pracy silnika. Dlatego najlepiej regularnie wykonywać przeglądy tych części pojazdu i nie dopuszczać do takich sytuacji.

Profesjonalne wykonanie tej procedury polecamy przeprowadzić przez nasz nieautoryzowany serwis ford, który posiada aż dziesięć stanowisk pracy, dzięki czemu oferujemy krótkie terminy, gwarancję od 12 do 24 miesięcy. Najlepsze opinie zawdzięczamy wysoko wykwalifikowanej kadrze. Ponadto klienci otrzymują od nas książeczkę serwisową, w której odnotowujemy wszelkie adnotacje związane z eksploatacją pojazdu.

Jak czyści się system dolotowy?

 

Osad może zostać usunięty z systemu dolotowego na dwa sposoby. Pierwszy z nich to fizyczne usunięcie zabrudzeń, które wymaga pełnego demontażu kolektorów. Drugi natomiast odbywa się przy użyciu technologii czyszczenia bez konieczności demontażu silnika. Druga metoda jest wygodniejsza, przez co znacznie częściej ją stosujemy. Do czyszczenia używa się odpowiednich płynów oraz urządzeń pod ciśnieniem, w instalacji ze sprężarką. Jednak, aby usunąć również brud, znajdujący się na czujnikach ciśnienia konieczne jest ich rozmontowanie.

Copyright 2020 | fordslawek.pl | Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej. Polityka prywatności