• slider
    Regeneracja DPF
  • slider
    Mechanika samochodowa
  • slider
    Geometria kół 3D
  • slider
    Klimatyzacja
  • slider
    Instalacje gazowe
  • slider
    Przeglądy okresowe
  • slider
    Diagnostyka i elektronika

Jak wymieniać olej w skrzyniach PowerShift?

wymiana oleju

Na ogół procedury serwisowe nie określają jednoznacznie okresu wymiany oleju. Jednak praktyczne obserwacje potwierdzają, że już po przejechaniu 60 000 kilometrów bez wymiany mogą nastąpić uszkodzenia skrzyni biegów, które objawiają się poprzez szarpanie, opóźnioną zmianę lub brak zmiany przełożeń, a także ślizganie. Wymiana oleju to konieczna czynność, którą najlepiej zlecić specjalistom.

Podstawowe etapy postępowania podczas wymiany oleju

Aby uzyskać dostęp do korka wlewowego należy zdemontować filtr powietrza. Po uzyskaniu dostępu trzeba odkręcić korek wlewowy oraz dwa lub trzy (w zależności od modelu) korki spustowe, znajdujące się na dolnej części obudowy skrzyni. W ten sposób spuszcza się zawartość zużytego oleju. Następnie konieczny będzie częściowy demontaż nadkola, który umożliwi wsunięcie śrubokrętu w zapadkę na filtrze oleju, aby odkręcić filtr oleju.

W przypadku wymieniany oleju metodą przelewową trzeba wcześniej odpowiednio wypoziomować samochód. Następnie można przejść do odkręcenia filtra oleju. W tym celu należy podważyć śrubokrętem plastikową zapadkę, zabezpieczającą filtr oleju przed samoczynnym odkręceniem. Uszczelkę, należącą do nowego filtra dobrze jest posmarować olejem, dzięki czemu można lepiej go dokręcić. Skrzynie należy zalać nowym olejem, w ilości odpowiedniej dla danego modelu.

Po wlaniu oleju trzeba koniecznie uruchomić pojazd i doprowadzić olej w skrzyni do temperatury 40 stopni. Następnie auto musi być utrzymane po 20 sekund na każdym z biegów. Finalnie trzeba odkręcić korek kontrolny, na boku skrzyni biegów oraz spuścić nadmiar oleju do naczynia z miarką do momentu, gdy przestanie kapać i zakręcić go z powrotem.

Dlaczego wymiana oleju jest ważna?

 

Bez regularnej wymiany oleju skrzynia PowerShift jest narażona na uszkodzenia. Przeprowadzane w naszym serwisie badania spektrometryczne oleju potwierdziły, że najczęstszą przyczyną awarii jest znaczna ilość zanieczyszczeń stałych, przede wszystkim metalowych. Powodują one zakłócenia pracy czujników hallotronowych i elektrozaworów, a także przyspieszają zużywanie się sprzęgieł. Jako nieautoryzowany serwis forda oferujemy kompleksową usługę serwisu prewencyjnego skrzyń biegów PowerShift. Rekomendujemy również regularną kontrolę jakości oleju oraz skracanie interwałów jego wymiany do nawet 50 000 kilometrów. Oferujemy dynamiczną wymianę oleju za pomocą nowoczesnego urządzenia SPIN4000. Pozwala ono na efektywną wymianę pełnej ilości oleju, znajdującego się w skrzyni biegów. Warto skorzystać z profesjonalnych usług, ponieważ skrzynie PowerShift mają dwusprzęgłową, zautomatyzowaną konstrukcję, więc ich naprawa jest bardziej skomplikowana i droższa.

Copyright 2020 | fordslawek.pl | Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej. Polityka prywatności