• slider
    Regeneracja DPF
  • slider
    Mechanika samochodowa
  • slider
    Geometria kół 3D
  • slider
    Klimatyzacja
  • slider
    Instalacje gazowe
  • slider
    Przeglądy okresowe
  • slider
    Diagnostyka i elektronika

Co trzeba wiedzieć o regeneracji filtra DPF/FAP?

filrt DPF

W celu ograniczenia emisji spalin do atmosfery, a tym samy ochrony ludzkiego zdrowia oraz życia, zgodnie z normą czystości spalin EURO 4 od roku 2006 nowe samochody muszą być wyposażone w filtry cząsteczek stałych DPF/FAP. Obecnie istnieje kilka metod regeneracji filtra DPF/FAP w aucie. Profesjonalne czyszczenie, w zależności od zastosowanej metody, może przywrócić jego funkcjonalność nawet do 99 %. Warto poznać szczegóły. Zapraszamy do lektury.

Czy warto inwestować w regenerację filtra cząsteczek stałych?

Obowiązujące przepisy nakładają na kierowców obowiązek ograniczania emisji między innymi popiołu, sadzy, tlenku siarki i tlenku azotu. Ponieważ cena nowego filtra cząsteczek stałych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych, wielu kierowców decyduje się na jego regenerację, np. w nieautoryzowanym serwisie Forda. Teraz przedstawimy kilka metod regeneracji filtrów DPF/FAP.

Metody regeneracji filtra cząsteczek stałych 

Do najpopularniejszych metod regeneracji filtrów DPF/FAP należą:

  • Czyszczenie chemiczne - w celu rozpuszczenie zabrudzeń w filtrze, zostaje on zalany środkami chemicznymi specjalnego przeznaczenia. Jeśli specyfiki zostaną wlane do filtra bez jego demontażu, rozłożą się nierównomiernie i usuną jedynie małe cząstki, nie docierając do całej długości kanalików. Wówczas może ulec uszkodzeniu powłoka filtra. Nierzadko ze względu na konstrukcję pojazdu istnieje konieczność demontażu filtra i zalania go preparatem. Stanowi to dodatkowy koszt dla właściciela auta. Może się okazać, że wymagane będzie wypalanie, przepłukanie lub przedmuchanie oderwanych zanieczyszczeń w serwisie. Nie jest to metoda skuteczna, a jednocześnie może okazać się droga.

  • Czyszczenie hydrodynamiczne - najpierw należy zdemontować filtr, a następnie umieścić w specjalnej maszynie myjąco - płucząco - suszącej. W filtr wprowadzany jest, pod odpowiednio ustawionym ciśnieniem, strumień wody z dodatkiem łagodnego środka biodegradowalnego. Pod postacią cyklicznych wtrysków preparat wprowadzany jest do kanalików filtra, a następnie wypłukiwany razem z zanieczyszczeniami. Na końcu filtr jest suszony powietrzem o optymalnej temperaturze. Powłoki filtra oraz jego obudowa pozostają nienaruszone. Działanie takie przywraca sprawność filtra w 99 %, a koszty są optymalne.

  • Wypalanie serwisowe - tą metodę stosuje się doraźnie, przy niewielkim zabrudzeniu filtra. Demontaż filtra nie jest konieczny. W samochodzie zostają zmienione ustawienia komputera. Mechanik z warsztatu samochodowego ustawia w komputerze pokładowym auto na 3000 obrotów, wówczas następuje samoczynne wypalenie zanieczyszczeń.  

Warto skorzystać z porady profesjonalistów z serwisu samochodowego. Na regenerację filtra DPF/FAP wystawiana jest gwarancja.

 

 

Copyright 2020 | fordslawek.pl | Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej. Polityka prywatności