• slider
    Regeneracja DPF
  • slider
    Mechanika samochodowa
  • slider
    Geometria kół 3D
  • slider
    Klimatyzacja
  • slider
    Diagnostyka i elektronika
  • slider
    Przeglądy okresowe
  • slider
    Niezależny warsztat Q Service

Przyczyny i objawy usterki uszczelki pod głowicą

Uszczelka pod głowicą znajduje się pomiędzy głowicą i blokiem silnika, więc jest narażona na działanie wysokich temperatur. Na skutek nieprawidłowego użytkowania pojazdu może dojść do usterki uszczelki pod głowicą, a jej wymiana jest kosztowna. Właśnie dlatego warto wiedzieć, jakie są przyczyny usterki, aby ich uniknąć. Czym się objawia usterka uszczelki pod głowicą i z jakiego powodu powstaje?

Jakie są przyczyny usterki uszczelki pod głowicą? 

Uszczelka pod głowicą jest poddawana ciągłej eksploatacji. Czasami zdarza się tak, że trzeba ją wymienić po około dwustu tysiącach przejechanych kilometrów. Istnieje kilka przyczyn występowania awarii usterki pod głowicą. Istotne jest wykonywanie terminowo okresowych przeglądów, ponieważ jedną z najczęstszych przyczyn usterki pod głowicą są inne usterki silnika. Wymiana uszczelki pod głowicą może być konieczna również w przypadku awarii układu chłodzenia.

Na skutek uszkodzenia chłodnicy czy wycieku płynu może dojść do punktowego przegrzania silnika, które wpływa na osłabienie uszczelki. Kolejną przyczyną jest spalanie stukowe, które może wystąpić na przykład na skutek uszkodzenia i zadry metalu w komorze spalania. Do serwisu samochodowego w celu wymiany uszczelki pod głowicą stosunkowo często udają się właściciele pojazdów z silnikami zasilanymi instalacją LPG. Konieczność wymiany uszczelki może zajść w przypadku nieprawidłowej kalibracji instalacji gazowej, przez którą dochodzi do wzrostu temperatury w komorze spalania.

Jakie są objawy usterki uszczelki? 

Zdiagnozowanie usterki uszczelki pod głowicą jest trudne. Wyróżnić możemy jednak kilka objawów, które powinny zaniepokoić kierowcę. Jednym z nich jest nierówna praca silnika, kiedy jest zimny. Objawem uszkodzenia uszczelki pod głowicą może być również biały szlam pod korkiem wlewu oleju oraz dymienia na biało z układu wydechowego.

 

Aby zapobiec usterkom uszczelki pod głowicą, należy oszczędzać silnik w samochodzie zwłaszcza w momencie, kiedy jest zimny. Istotne jest również zachowanie sprawności układu chłodzenia, czyli regularne dolewanie płynu chłodniczego i profilaktyczna diagnostyka.

Copyright 2021 | fordslawek.pl | Polityka prywatności | Wszystkie prawa zastrzeżone

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej. Polityka prywatności