W celu ograniczenia emisji spalin do atmosfery, a tym samy ochrony ludzkiego zdrowia oraz życia, zgodnie z normą czystości spalin EURO 4 od roku 2006 nowe samochody muszą być wyposażone w filtry cząsteczek stałych DPF/FAP. Obecnie istnieje kilka metod regeneracji filtra DPF/FAP w aucie. Profesjonalne czyszczenie, w zależności od zastosowanej metody, może przywrócić jego funkcjonalność nawet do 99 %. Warto poznać szczegóły. Zapraszamy do lektury.

Czy warto inwestować w regenerację filtra cząsteczek stałych?

Obowiązujące przepisy nakładają na kierowców obowiązek ograniczania emisji między innymi popiołu, sadzy, tlenku siarki i tlenku azotu. Ponieważ cena nowego filtra cząsteczek stałych to koszt rzędu kilku tysięcy złotych, wielu kierowców decyduje się na jego regenerację, np. w nieautoryzowanym serwisie Forda. Teraz przedstawimy kilka metod regeneracji filtrów DPF/FAP.

Metody regeneracji filtra cząsteczek stałych 

Do najpopularniejszych metod regeneracji filtrów DPF/FAP należą:

  • Czyszczenie chemiczne - w celu rozpuszczenie zabrudzeń w filtrze, zostaje on zalany środkami chemicznymi specjalnego przeznaczenia. Jeśli specyfiki zostaną wlane do filtra bez jego demontażu, rozłożą się nierównomiernie i usuną jedynie małe cząstki, nie docierając do całej długości kanalików. Wówczas może ulec uszkodzeniu powłoka filtra. Nierzadko ze względu na konstrukcję pojazdu istnieje konieczność demontażu filtra i zalania go preparatem. Stanowi to dodatkowy koszt dla właściciela auta. Może się okazać, że wymagane będzie wypalanie, przepłukanie lub przedmuchanie oderwanych zanieczyszczeń w serwisie. Nie jest to metoda skuteczna, a jednocześnie może okazać się droga.
     
  • Czyszczenie hydrodynamiczne - najpierw należy zdemontować filtr, a następnie umieścić w specjalnej maszynie myjąco - płucząco - suszącej. W filtr wprowadzany jest, pod odpowiednio ustawionym ciśnieniem, strumień wody z dodatkiem łagodnego środka biodegradowalnego. Pod postacią cyklicznych wtrysków preparat wprowadzany jest do kanalików filtra, a następnie wypłukiwany razem z zanieczyszczeniami. Na końcu filtr jest suszony powietrzem o optymalnej temperaturze. Powłoki filtra oraz jego obudowa pozostają nienaruszone. Działanie takie przywraca sprawność filtra w 99 %, a koszty są optymalne.
     
  • Wypalanie serwisowe - tą metodę stosuje się doraźnie, przy niewielkim zabrudzeniu filtra. Demontaż filtra nie jest konieczny. W samochodzie zostają zmienione ustawienia komputera. Mechanik z warsztatu samochodowego ustawia w komputerze pokładowym auto na 3000 obrotów, wówczas następuje samoczynne wypalenie zanieczyszczeń.  

Warto skorzystać z porady naszych profesjonalnych mechanikow samochodowych. Na regenerację filtra DPF/FAP nasz auto serwis wystawia gwarancję. 

Obsługujemy klientów z Katowic, Tychów, Mikołowa, Orzesza, Łazisk Górnych i okolic.

Skontaktuj się z nami już teraz: tel. + 48 602 581 951, e-mail: fordslawek@vp.pl

 

Pracujemy

pon.: 8:00 - 17:00
wto.: 8:00 - 17:00
śro.: 8:00 - 17:00
czw.: 8:00 - 17:00
pią.: 8:00 - 17:00